Tu ce tip de antreprenor crezi că ai fi?

Dacă te-ai gândit la un moment dat că a porni o afacere pe cont propriu ar putea fi o modalitate de a-ţi dezvolta cariera, un aspect interesant ar fi sa îţi dai seama ce tip de antreprenor ai putea fi. Cunoaşterea acestuia te poate conduce spre dezvoltarea abilităţilor care îţi vor ghida activitatea.

În literatura de specialitate (şi nu numai) se vorbeşte despte diverse tipuri de antreprenori.

Dacă ar fi să luăm în considerare trăsăturile de personalitate, putem vorbi despre:

-antreprenori „în serie” – aceşti antreprenori sunt caracterizaţi de un număr infinit de idei! Sunt persoane foarte energice, care fac tot posibilul să pună în practică majoritatea ideilor pe care le au, iar atunci când se implică într-o acţiune dau tot ce au mai bun. Pentru aceşti antreprenori, banii investiţi sau reputaţia nu contează, dacă ideile pe care le au promit să le aducă beneficii ulterioare. Sunt persoane entuziaste, competente şi sigure pe ceea ce vor să facă. Există situaţii în care, datorită multitudiii de idei pe care le au, să nu reuşească să finalizeze toate acţiunile. Sfatul pentru astfel de persoane este să îşi stabilească şi să îşi definească obiective pe termen scurt, mediu şi lung, care să le orienteze activităţile;

-antreprenori care tratează antreprenoriatul ca pe un stil de viaţă – aceste persoane se implică în propria afacere din pasiune pentru ceea ce fac. Scopul lor final nu este să strângă sume mari de bani şi să devină bogaţi, ci să desfăşoare activităţi care fac obiectul pasiunii lor! Adesea pun sentimentele pe primul plan, valorizează familia, timpul liber, călătoriile;

-antreprenori sociali – sunt ghidaţi de principii, au un stil propriu de a se raporta la realitatea socială. Adesea acest gen de antreprenori văd lucrurile care ar putea fi îmbunătăţite pentru a schimba în bine viaţa oamenilor din jur. Îşi asumă rolul de factori ai schimbării şi au abilitatea de a valorifica orice oportunităţi care pot aduce un bine societăţii din care fac parte.

Dacă luăm în considerare orientările profesionale şi tipurile de cariere abordate, putem vorbi despre:

-Investitori – aceşti antreprenori pornesc în afaceri de la ideea că pentru a putea suţine o idee este nevoie de bani. Adesea, aceşti antreprenori nici nu au propriile idei, însă îi caută pe cei talentaţi, care nu au posibilităţi şi îi finanţează pentru a-şi valorifica şi promova ideile. Sunt persoane deschise, care se implică în relaţii interumane, sunt foarte buni ascultători, le face plăcere să îi asculte pe alţii vorbind, în special depre carierele lor;

-Vânzători – aceşti antreprenori reuşesc să convingă persoanele din jur să achiziţioneze inclusiv lucruri şi servicii pe care nu le aveau în plan. Sunt foarte convingători, energici şi mereu interesaţi de afaceri. Sunt acei antreprenori pe care chiar şi în mediile informale îi poţi surprinde discutând despre posibile afaceri şi împărţind discret cărţi de vizită. Aproape toate relaţiile pe care le au implică şi posibile colaborări de afaceri şi adesea au foarte mulţi oameni în jurul lor;

-Experţi cu abilităţi „tehnice” – din această categorie fac parte antreprenorii care investesc foarte mult în dezvoltarea propriilor abilităţi şi competenţe, urmând forme de specializare în diverse domenii. Ceea ce ajung ei să vândă sunt propriile abilităţi, adesea celor mai buni ofertanţi. Din această categorie se numără inginerii, psihologii, consultanţii de orice tip, experţii IT, chiar şi doctorii. Aceştia îşi pornesc propriile afaceri oferind serviciile pentru care sunt specializaţi;

-Inovatori – aceşti antreprenori sunt foarte siguri pe propriile lor abilităţi, sunt foarte talentaţi şi de cele mai multe ori se prezintă cu produse noi, inovatoare, care le aparţin în totalitate. Cel mai mare avantaj al lor îl reprezintă faptul că sunt singurii care cunosc detaliile despre produsele pe care le propun şi sunt singurii care ştiu cum să lucreze cu acestea. Sunt foarte muncitori, orientaţi spre rezultate şi dornici să demonstreze că ideile lor au meritat atenţia acordată. Din această categorie face parte majoritatea artiştilor, oratorilor motivaţionali etc.

Există persoane care se regăsesc în doua sau mai multe categorii. Recunoaşterea tipului de antreprenor care te-ar caracteriza te ajută să îţi clarifici obiectivele profesionale, să îţi defineşti mai bine tipul de afacere pe care ţi-ai dori să o demarezi.

Mult succes!

You can leave a response, or trackback from your own site.

Lasa un comentariu:

Powered by WordPress | Designed by: free wp themes | Thanks to hostgator coupon code and cheap hosting