Află ce caută de fapt angajatorii

Nu există un model al angajatului ideal deoarece criteriile la care ne rapoartam sunt extrem de variabile.

Pentru un intervievator, orice post pentru care se caută un candidat este definit printr-un set de competenţe. El va încerca să identifice în ce măsură candidatul intervievat are aceste competenţe pentru a verifica dacă se potriveşte sau nu cu acel post.

A demonstra că posezi o anumită competenţă înseamnă a demonstra ca poţi afişa un set de comportamente, de moduri de a acţiona şi că ai făcut asta în mod constant în trecut.

În funcţie de nivelul postului există o serie de caracteristici comune pe care candidaţii “ideali” trebuie să le întrunească:

-În cazul poziţiilor de execuţie (muncitori în construcţie sau producţie, asistenţi prin diverse departamente, operatori, etc) se caută în mod evident, persoane cu o bună experienţă practică. Asta înseamnă abilităţi profesionale în domeniul respectiv sau capacitatea de a învăţa sau deprinde uşor, înseamnă capacitatea de a se încadra în timp şi înseamnă respectul pentru reguli.

-În cadrul poziţiilor de mijloc sau specializate, angajatorii caută expertiză, know-how. Sau măcar potenţialul de a căpăta această experiză în scurt timp. Aşadar, caută adaptabilitatecunoştinţe profesionale şi motivaţia de a le utiliza/ împărtăşi.

În cadrul poziţiilor de top angajatorii caută viziune şi soluţii. Caută capacitatea de a transforma în bani tot ceea ce se atinge, de a motiva şi dezvolta oamenii din jur,  de a genera succes.

De aceea, şi interviurile de selecţie au în mare parte acelaşi parcurs în funcţie de nivelul profesional sau ierarhic. În cazul poziţiilor de execuţie se mizează mai mult pe conformism şi pe abilităţile profesionale testate prin diverse probe, în cazul poziţiilor de mijloc se mizează mult pe motivaţie, adaptabilitate şi know-how, iar în cazul poziţiilor de top fundamentale sunt leadershipul şi succesul generat până acum.

Sunt foarte multe anunțuri în care se caută persoane dinamice, perseverente, cu bune abilități de comunicare, etc. Indiferent de profilul jobului, compania urmărește înainte de toate profitul. Cât ar suna de urât, la un nivel mai mic și angajatul dorește același lucru: să facă profit pentru a-și satisface nevoile sau dorințele sale!

Înainte de a merge la orice interviu trebuie să fii capabil să răspunzi la patru întrebări fundamentale foarte simple:

  • în ce fel consideri că ceea ce știi să faci poate conduce la creșterea numărului de clienți al companiei?
  • în ce fel consideri că prin angajarea ta compania va reuși să mențină actualii clienți?
  • cât consideri că ar putea crește productivitatea companiei prin angajarea ta?
  • în ce fel angajarea ta poate ajuta  compania să economisească  bani?

Sunt patru întrebări simple. Însă în același timp sunt puternice pentru că sunt profund legate de realitatea practică. Având în minte răspunsurile la aceste întrebări, orice angajare sau menținere a unui loc de muncă va deveni mult mai ușoară!

Într-un anumit fel și angajatorul este tot un angajat, al statului însă! La fel ca și angajatul, acesta are de plătit anumite taxe, are anumite cheltuieli fixe și anumite cheltuieli variabile! Profitul este ținta inițială atât a companiilor cât și a indivizilor! Vine apoi și dorința de dezvoltare sau dorința de a ajuta comunitatea, însă numai după ce ținta inițială (profitul) este îndeplinită.

Dacă nu poți avea răspunsuri precise la cele patru întrebări de mai sus, angajarea ta va fi dificilă. Nu la fel de dificilă va fi înlocuirea ta, dacă nu ai răspunsuri clare la întrebările de mai sus. Chiar și după ce vei fi angajat va fi necesar să-ți revizuiești abilitățile și atitudinea astfel încât răspunsurile tale la cele patru întrebări de mai sus să fie unele pertinente.

You can leave a response, or trackback from your own site.

Lasa un comentariu:

Powered by WordPress | Designed by: free wp themes | Thanks to hostgator coupon code and cheap hosting